content a0 a1 a2 a3 a4 a5 a6 a7 a8 a9
Om myndigheten / Jobba hos oss / Lediga jobb / Vår rekryteringsprocess

Vår rekryteringsprocess

Här kan du läsa om hur du ska göra om du vill söka jobb hos oss.

För att söka en utannonserad anställning hos oss, klicka på knappen Ansök som finns längst ner i varje annons under rubriken Lediga jobb. Du ska bifoga ett CV/meritförteckning och ett personligt brev. Ansökan kan göras ända fram till klockan 24.00 sista ansökningsdagen.

Lediga jobb

När du har skickat in din ansökan får du ett kvitto på att vi har mottagit den. Om du inte får något kvitto har din ansökan inte registrerats och du bör skicka om den. Är du osäker på om den inkommit eller inte, kan du kontakta rekryterande chef.

Urval och intervjuer

Vi läser alla inkomna ansökningar. Därefter väljer vi ut ett antal personer vi vill träffa. När vi väljer utgår vi från erfarenhet, utbildning och andra formella och personliga krav vi har på den person vi vill anställa.

Om du tillhör dem som bäst uppfyller kraven kallas du till en första intervju där du träffar rekryterande chef, oftast tillsammans med en eller ett par medarbetare. Därefter går de mest kvalificerade kandidaterna vidare till en andra intervju där du får träffa en HR-generalist samt medarbetarna på enheten. I sista steget kontaktar vi de referenspersoner du angivit.

För chefsrekryteringar gör vi även kompletterande djupintervjuer och tester.

Vi hör av oss med återkoppling

När vi tillsatt en tjänst hör vi av oss till alla som sökt. Om du varit på intervju kontaktar vi dig personligen, annars får du ett anställningsbeslut via e-post om att vi tillsatt tjänsten med en annan sökande.

En rekrytering tar normalt mellan en och tre månader. Om anställningen är säkerhetsklassad eller kräver radiologiskt intyg kan det ta lite längre tid, eftersom vi bland annat måste göra en registerkontroll hos Säkerhetspolisen.


Senast uppdaterad/granskad 2016-01-07

En arbetsdag

Se filmen om hur det är att jobba hos oss.

Lediga jobb som RSS